Αυστραλία: Διπλασιάζει το πρόστιμο για τους ανήλικους που παραβιάζουν το «ban» στα social media

2 hours ago 1

«Είναι ξεκάθαρο πως οι τεχνολογικοί κολοσσοί δεν κάνουν αρκετά για να συμμορφωθούν με τον νόμο: υπάρχουν επιπλέον πάρα πολλά παιδιά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης» όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός της χώρας Άντονι Αλμπανέζι.

«Αυτές οι αλλαγές αντικατοπτρίζουν τη σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζουμε οποιαδήποτε αδυναμία των επιχειρήσεων μέσων κοινωνικής δικτύωσης προς τις υποχρεώσεις τους», υπογράμμισε.

Στη βάση αυτή, η νέα νομοθεσία προβλέπει την αύξηση του προστίμου ως και τα... 99 εκατ. δολάρια για επανειλημμένες παραβιάσεις κανονισμών και θα δώσει στον ψηφιακό εποπτικό φορέα αυξημένες εξουσίες για τον περιορισμό των πλατφορμών, όπως ανακοίνωσε η κράτος της χώρας.

Η ρυθμιστική έναρξη της Αυστραλίας διερευνά αυτήν τη στιγμή τις ενδεχόμενες παραλείψεις εκ μέρους των Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok και YouTube, διευκρίνισε η κράτος σε ένα δελτίο Τύπου.

Με τη νέα αυτή ρύθμιση, ο επίτροπος για τη διαδικτυακή ασφάλεια θα μπορεί να αναγκάσει τις εταιρείες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να παράσχουν αποδεικτικά στοιχεία για όσα έχουν εφαρμόσει με στόχο να εμποδίσουν τους κάτω των 16 ετών να δημιουργήσουν έναν λογαριασμό.

Παράλληλα, θα έχει την ηγεσία να απαιτεί πληροφορίες και έγγραφα από πλατφόρμες, αλλά και από τρίτους, όπως παρόχους επαλήθευσης ηλικίας ή καταστήματα εφαρμογών.

«Είναι σαφές σε εμένα πως οι πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης υιοθετούν κόλπα κατευθείαν από το εγχειρίδιο των τεχνολογικών κολοσσών και κάνουν τα απολύτως απαραίτητα για να τα βγάλουν πέρα» δήλωσε η υπουργός Επικοινωνιών Ανίκα Γουέλς.

Πώς παραβιάζεται η απαγόρευση

Όπως, μάλιστα, αποκαλύπτει έρευνα που δημοσιεύτηκε από ερευνητές με έδρα την Αυστραλία και δημοσιεύτηκε το British Medical Journal (BMJ), η απαγόρευση των κοινωνικά media για τους νέους και τις νέες κάτω των 16 ετών στην Αυστραλία δεν έχει παρά ελάχιστο αντίκτυπο στις συνήθειες περιήγησης των εφήβων.

Παίρνοντας ένδειξη από οι περισσότερους από 400 νεαρούς χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης λίγο πριν από την εφαρμογή των περιορισμών και στη συνέχεια επαναλαμβάνοντας την έρευνα τρεις μήνες μετά ερευνητές, διαπιστώθηκαν πολύ μικρές αλλαγές στους χρήστες ηλικίας 12-13 ετών, μια μικρή πτώση διαπιστώθηκε στους 14-15 ετών, ενώ μια αύξηση της χρήσης στους 16 ετών και άνω.

Οι ανήλικοι χρήστες παρέκαμπταν τους περιορισμούς χρησιμοποιώντας λογαριασμούς που είναι εγγεγραμμένοι στο όνομα ατόμων μεγαλύτερης ηλικίας, δημιουργώντας ψεύτικους λογαριασμούς ή μέσω συνδέσεων από ιδιωτικούς browser.

Η κράτος επιβεβαιώνει πως είναι προφανές ότι η ρυθμιστική έναρξη (eSafety Commissioner) χρειάζεται μεγαλύτερες εξουσίες, ακόμα και αν 5 εκατομμύρια λογαριασμοί που κατέχουν άτομα κάτω των 16 ετών έχουν μπλοκαριστεί αφότου τέθηκε σε ισχύ η απαγόρευση τη 10η Δεκεμβρίου.

Δείτε όλο το άρθρο

© HellaZ.GR.News 2026. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα

-